“Grad Sarajevo spreman je biti partner svima koji se odluče ovdje investirati” poručio je gradonačelnik Sarajeva Abdulah Skaka na uvodnoj prezentaciji pred početak programa drugog dana 9. Sarajevo Business Foruma, koji je otvoren panelom“Turizam kao vodeća razvojna šansa regiona Jugoistočne Evrope – Tourism as a Rapid Growth Opportunity for SEE”. Skaka je investitorima obećao da će Grad osigurati besplatnu pravnu pomoć kako bi se investicije lakše sprovele i istakao kako Sarajevo doživljava turistički procvat, gdje je, uz stalni porast broja turista, hotelska popunjenost u gradu veća od 80%.
Prema podacima Svjetske turističke organizacije BiH nalazi se u samom vrhu ljestvice po porastu broja turista, dok je prema stopi turističkog rasta Jugoistočna Evropa jedna od top 10 turističkih destinacija u svijetu.
“Jako smo sretni što imamo značajn broj poslovnih ljudi ovdje na SBF-u, gdje nas je prisutno više od 30. Kao poslovni ljudi imali smo priliku putovati širom svijeta, i moram istaći da, nakon što smo vidjeli sve, zaključili smo da je ovo najljepše mjesto na svijetu i da vrijedi ulagati ovdje. Bahrein i zemlje Zaljeva ohrabrujem da dođu ovdje” kazao je Jawad Alhawaj predsjednik grupe Alhawaj i predsjednik Bosanskohercegovačko-bahreinskog društva. Podsjetio je kako je ovo njegova šesta posjeta našoj zemlji te da ovdje postoje svi uslovi za razvoj turizma, posebno porodičnog i zdravstvenog sa banjskim centrima, ali da je za privlačenje još većeg broja stranih turista preporučljivo da i veliki hotelski lanci dođu u BiH, poput Hiltona i Sheratona, jer je to stranim turistima garancija sigurnosti. Kao kompetetivne prednosti istakao je divan okoliš, vodne potencijale, ljubaznost ljudi i historijsko naslijeđe.
Osim promocije regiona kao atraktivne turističke destinacije, na panelu se razgovaralo o značaju zajedničkog nastupa zemalja regiona u kreiranju turističkih projekata.
“Kada dođu u Sarajevo turiste iz daleke Azije, iz Indonezije, Malezije zanima cijeli region i mislim da stvarna moć leži u povezivanju balkanskih zemalja. Brendiranje regiona, zajednički nastupi na sajmovima turizma trebali bi biti naredni korak”, izjavila je Aida Terzić, vlasnica Nature hotela na Trebeviću koja ima višegodišnje iskustvo rada u turističkoj agenciji, poručivši da je vrhunac za ulaganje u turizam upravo sada, jer će sigurno donijeti novac.
“U turizmu mašine ne mogu zamijeniti ljude, a više zemalja u regionu, ako se uvežu imaju bolju perspektivu razvoja. Tu neću samo istaći ekonomske prednosti, već povezivanje među zemljama na prijateljskom nivou gdje je kulturna razmjena značajna” izjavio je Takahiko Makino, savjetnik za regionalni turizam u Japanskoj agenciji za međunarodnu saradnju – JICA. Podijelio je pozitivna iskustva sa japanskog tržišta gdje se pet zemalja uvezalo i promovisalo turističke potencijale, ne zemalja pojedinačno, već regije te poručio kako zemlje regiona Jugoistočne Evrope trebaju prepoznati gdje je njihova perspektiva na tržištu u odnosu na svijet.